Van Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu Van Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu

Van Death Valley naar Las Vegas

Door: Marleen Broeders

Blijf op de hoogte en volg Luciën en Marleen

03 December 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vroeg op en het regent niet meer, yeahhh. We eten ontbijt in dezelfde bar als gisteren met dezelfde serveerster die wel een heel prettige nacht gehad moet hebben want zo chagrijnig als ze gisteren was, zo vrolijk is ze nu. We rijden naar een paar mooie plekken in Death Valley, de zandduinen, Badwater en Dantes view. Door de regen zijn de dirtroads dicht. En sommige plekken zijn sowieso gesloten omdat het winter is.maar wat we zien is prachtig. Op de zoutvlakte is een bus uit Hong Kong. Luciēn moet ff een foto maken van een man met een witte bril zonder glas terwijl hij in de lucht springt, geweldig. Het water op de zoutvlakte van Badwater is prachtig. Dantes view kunnen we niet helemaal zien door de zware bewolking, maar het blijft droog gelukkig. Als de zon even doorbreekt, is het gelijk heel warm. We rijden Death Valley uit op weg naar een restaurant met Wifi om te zien wat we gaan doen. Je mag op deze wegen 110 km per uur rijden, dit is 70 mile. Ik rijd echter 84 mile. Vanuit het niets komt er een politieauto langs, keert en binnen no time moet ik stoppen. De boete bedraagt USD 230,00. Maar ik krijg gelukkig een waarschuwing nadat hij alle papieren heeft gecontroleerd pffff......... We rijden over de grens van Californiē naar Nevada en direct is daar een bordeel langs de weg. Vlak bij Vegas stoppen we bij Mc Donalds voor de Wifi om te zien wat we gaan doen. Eigenlijk is het plan om naar Bryce Canyon te gaan en daar morgen rond te kijken. Maar ze geven voor morgen zware bewolking en regen op voor Bryce. Dat is zonde van de 500 km die we ervoor heen en terug moeten rijden, dat gaan we niet doen. Zion is ook regen morgen. We besluiten om nu al naar Vegas te gaan, we kunnen een mooie deal maken in het hotel Stratosphere. In Vegas is het om 16.00 uur maar 12 graden. We zitten op de 19e verdieping, gelukkig is het raam maar klein, anders trekt Luus het niet met zijn hoogtevrees.we lopen een stuk de strip af, toch anders dan wij herinneren. Het miezert best hard, dus na een tijdje gaan we lekker eten en met de bus terug naar het hotel. De casino's benauwen al snel, er wordt veel gerookt, is er warm en je ziet nergens exit bordjes, ze willen je zo lang mogelijk binnen houden. Het is zo leuk om hier mensen te kijken, soms ook wel zielig. Een meisje van een jaar of tien zit helemaal alleen in een hoekje, waarschijnlijk te waxhten tot haar ouders zijn uit gegokt en dat soort taferelen.

• 04 December 2014 - 20:12

Jascha Marquez:

Jeetje, wat hebben jullie een geluk gehad!! Geen boete!!
    En wat maak je zo wat mee! Erg leuk om zo op de hoogte te blijven! Veel plezier!!

• 04 December 2014 - 20:45

Carola Geerts:

Hey Marleen en Lucien, wat een mooie verhalen. Ik herken veel van jullie belevingen in onze reis van afgelopen zomer. Het lijkt me zo super gaaf om in de ochtend, na het ontbijt samen lekker te bekijken wat je die dag gaat zien en je al bij voorbaat dat alles mooi is. Wat heb je gedaan Marleen zodat je geen boete kreeg