Dagje Las Vegas by car - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu Dagje Las Vegas by car - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu

Dagje Las Vegas by car

Door: Marleen Broeders

Blijf op de hoogte en volg Luciën en Marleen

05 December 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag is een dagje Las Vegas by car. We beginnen met een rondleiding door het Neon Museum. Hier staan oude borden/signs uit Vegas. Een paar zijn gerestaureerd maar de meesten niet en dit maakt het erg leuk. De gids kan het allemaal mooi vertellen en het is erg fotogeniek. Daarna gaan we naar Pawn Shop, bekend van tv. Natuurlijk zijn de heren er niet, maar het is wel leuk om er even binnen te zijn. Het is trouwens mega druk om binnen te komen. Daarna willen we een Wallmart bekijken. Het is inderdaad zo dat er veel vreemde figuren lopen, mensen met hele vieze kleding aan, mensen die zo dik zijn dat ze in een karretje zitten, mensen die constant schelden, noem maar op. Na nog wat winkels willen we naar de bioscoop gaan maar het is meer casino als bioscoop, er draait bijna niets. We besluiten terug te gaan naar het hotel en de andere kant van de strip te gaan lopen. 17 jaar geleden zaten we in Luxor, daar gaan we nu beginnen. Dit deel van de strip is leuker, we lopen en lopen. Eten lekker bij het Hardrockcafe. Omdat het nu vrijdag is, is het veel drukker in Vegas. Het valt ons op dat er heel veel Texanen zijn, heel veel cowboyhoeden en cowboylaarzen, als we het navragen blijkt er een rodeoweek te zijn, vandaar dus. Vanmorgen hebben we 3 dollar vergokt maar vanavond gaan we er tegen aan, ieders 10 dollar om te beginnen. Het kan ons niet echt boeien, ik win mijn geld terug en Luus maakt maar de helft op. 17 jaar geleden waren net nog munten die je hoorde rollen, nu is het allemaal digitaal, maakt het minder leuk. Maar het is wel schitterend om mensen te kijken, onder invloed van van alles en nog wat lopen ze rond. Sommigen in een trainingsbroek, sommigen in gala.