van Punta Arenas naar Porvenir - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu van Punta Arenas naar Porvenir - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu

van Punta Arenas naar Porvenir

Door: Marleen Broeders

Blijf op de hoogte en volg Luciën en Marleen

28 November 2013 | Chili, Punta Arenas

Vandaag rijden we maar liefst 15 km. 15 km naar de pont in Punta Arenas en 10 km van de pont naar het hotel in Porvenir, waarmee we in Vuurland (Tierra del Fuego) terecht zijn gekomen.
Om 08.00 uur moeten we bij de pont zijn, motoren erop. De motoren worden door de bemanning vastgezet, het gaat niet helemaal goed, want de motor van Luc en die van ons vallen tegen elkaar aan, maar Luc kan het ergste voorkomen.
Ik maak van boven op het dek foto’s van alle motoren en van de mooie zee en ik hoor iemand roepen. Het is de kapitein, hij wil me op de foto zetten met zijn Nikon. Dan moet ik naar het stuurhuis komen en moet ik achter het stuur gaan staan, hij neemt mijn camera en maakt foto’s van mij. Hij bezit ook twee motoren begrijp ik uit zijn woorden. Dan krijg ik nog een hand en een kus van hem en dan moet hij met zijn voorbereidingen beginnen, mooi!
Aan de zijkant van het schip kun je gelukkig binnen zitten, want buiten waait het zo ontzettend hard. Ik lees mijn boek, slaap een uurtje en dan zijn we al weer aan de overkant (2,5 uur). Er worden er wel een paar ziek aan boord, sommige mensen zijn ook zo dom om chips te gaan eten en sapjes te drinken, ja dan moet je niet gek opkijken als je ziek wordt met zo’n harde wind.
Binnen no time zijn alle motoren los en moeten we van het schip af. Samen met Luc duw ik Hans maar weer aan, want zijn motor komt voor het einde van de reis niet meer in orde. We rijden naar het hotel wat er nog niet zo lang staat, alles is gloed nieuw, grote warme kamers, mooie badkamers en prachtige zwart wit foto’s aan de muur. Het enige nadeel is dat het buiten het stadje ligt, dus om buiten te eten moeten we of met de motor of met een taxi, we lunchen in het hotel en dat is al goed, dus misschien blijven we maar lekker binnen met deze wind. We eten gezellig met Luc, Bavo en Hans, maar iedereen eet wel in het restaurant van het hotel.

  • 02 December 2013 - 13:12

    Nita:

    Had dit verslag helemaal over het hoofd gezien, wat leuk zo jou achter het roer te zien.
    Wel even een leuke afwisseling zo op een boot.

    Groet.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luciën en Marleen

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 40712

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 09 December 2014

Van Cabo San Lucas naar LA en verder

16 Oktober 2013 - 04 December 2013

motorreis Zuid Amerika

05 September 2012 - 29 September 2012

motorreis naar Corisca

19 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Stedentrip Berlijn

04 Januari 2011 - 27 Januari 2012

rondreis Cuba

01 Oktober 2009 - 15 Oktober 2009

motorreis Noord Vietnam

07 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

cruise Egypte

01 Mei 2008 - 12 Mei 2008

diverse keren naar Californië

01 Oktober 2007 - 16 Augustus 2007

motorreis Himalaya

01 Oktober 2005 - 31 Oktober 2005

Oostkust Australië

01 Mei 2002 - 18 Mei 2002

Motorreis Schotland

Landen bezocht: