wachten....... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu wachten....... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu

wachten.......

Door: Marleen Broeders

Blijf op de hoogte en volg Luciën en Marleen

17 Oktober 2013 | Ecuador, Quito

Op het moment dat ik dit schrijf, wachten we op het vliegveld in Quito om naar Guayaquil te vliegen. Gisteren zijn we aangekomen in Quito, maar we snappen niet helemaal goed waarom we naar Quito gingen en niet direct naar Guayaquil, tenslotte ging het vliegtuig daar naar toe. Afijn, we zijn naar Quito stad gereden en hebben de rest van de groep ontmoet. De laatste week zijn zij alleen maar bezig geweest om heel veel kilometers te rijden, geen tijd voor ontbijt of voor het maken van foto''s onderweg. De stemming was niet meer positief bij sommigen. Maar het maakt ons alleen maar benieuwder naar de reis. vanmorgen hebben we Quito bekeken en de cultuur opgesnoven. Letterlijk en figuurlijk want de uitlaatgassen branden in je ogen en neus. om twee uur hebben we de taxi terug naar het vliegveld genomen om verder te vliegen. Op dit moment is er goed nieuws en slecht nieuws over de motoren. het geode nieuws is dat ze zijn aangekomen, het slechte nieuws is dat ze nog niet vrijgegeven worden en dat dit wel eens tot maandag kan duren. we beginnen dan dus met een achterstand van 2 dagen die we weer moeten gaan inhalen. we wachten het maar even rustig af, vanavond zullen we Rob van de organisatie spreken en zien we wat het verhaal zal worden.
We bekijken de grote baseliek en snuiven de cultuur van de stad op, letterlijk en figuurlijk want de uitlasgassen prikken in je neus en ogen, maar dat hoort erbij vind ik. We vunden zelfs een terrasje met heerlijke fruitsap waar we de mensen kijken. We zien het nationale elftal wat geeerd wordt. Op een pliein. Opvallend is wel dat alle winkels hetzelfde verkopen. En als de mensen mijn camera zien en zien dat ik een foto wil maken wordt het zelfs aangeboden. Er is maar één die geld vraagt. Ook staan de hoeren. Op de hoeken van de straat en de dikste mensen hebben zich in leggings gepropt. Mooi om te zien en wat opvalt is dat de mensen hier heel warm gekleed zijn terwijl het wel zo n vijfentwintig graden is. Echt. Wollen majo,s en kinderen met mutsen op.

• 18 Oktober 2013 - 08:32

Sascha:

Wauw. Zit helemaal al in jullie reis, alleen met mn ogen aan ipad gekleefd thuis..zucht... Ga jullie op de kilometer volgen, met atlas erbij! Heel veel plezier én succes samen! Genieten he!!

• 18 Oktober 2013 - 09:10

Mary:

Hey Marleen en Lucien, altijd erg leuk om iemand te volgen op een bijzondere reis. Heel veel plezier daar en we kijken uit naar de verhalen en de foto's. groetjes

• 18 Oktober 2013 - 09:26

Dylan En Jolanda:

We zijn t aan t bij houden hoor. Wel een pech even he maar het is nog maar het begin. Komt goed!!! Xxx

• 18 Oktober 2013 - 09:34

Claudia:

Hoop dat de motoren snel vrijgegeven worden, beginnen met een achterstand is niet leuk.

Veel plezier en enjoy!

Gr. Claudia

• 18 Oktober 2013 - 18:10

Annet Van Mook:

Hoi Marleen, ik heb net je foto's zitten kijken, mooi hoor. Wel balen dat de motoren er nog niet zijn maar komt vast goed. Geniet er nog van . Groetjes annet

• 18 Oktober 2013 - 19:21

Nita:

Hoi Hoi wat leuk om wat van jullie te lezen en te zien.
    Jammer dat de start gelijk vertraagd is maar jullie maken er toch wel wat moois van he.