rustdag el Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu rustdag el Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Luciën en Marleen Broeders - WaarBenJij.nu

rustdag el Calafate

Door: Marleen Broeders

Blijf op de hoogte en volg Luciën en Marleen

24 November 2013 | Argentinië, El Calafate

Een heerlijke en hele mooie rustdag.
Eerst slapen we lekker uit tot 08.00 uur, dan ontbijten we en kletsen wat met elkaar, dan nog even wat relaxen op de kamer en rond een uur of elf pakken we de motor en gaan samen met Rens, Bavo en Luc richting de gletsjer Perito Moreno. Ik heb nog nooit een gletsjer gezien dus daarom ga ik direct naar één van de grootste ter wereld. Hier wat informatie van Wikipedia: De gletsjer eindigt in een fjord, waar het ijs 60 m dik en 5 km breed is. Per dag schuift de ijsmassa 1 tot 2 meter verder. Dit kan waargenomen worden door het gekraak van de over elkaar schuivende ijsbrokken enerzijds, anderzijds breken op regelmatige tijdstippen grote ijsbrokken van de gletsjer af die dan met veel lawaai in het Argentinomeer vallen.
We rijden 80 km vanaf het hotel naar de gletsjer en deze weg is zo ontzettend mooi, ik weet dat ik dit al meerdere malen op mijn blog heb gezet, maar nu had ik echt de tranen in mijn ogen staan. Vooral het turquoise van het Argentino meer, maar ook de rode struiken die afsteken tegen het meer. Wat kan de natuur toch prachtig zijn. En op een gegeven moment is daar de gletsjer, van een afstand ziet het er al groot uit. Na een paar uitkijkpunten komen we op een parkeerplaats waar we met een busje verder moeten. Daar drinken we eerst thee en koffie met een broodje, lekker in het zonnetje. Daarna richting de gletsjer, zo ontzettend groot! Ze hebben een mooi geheel aangelegd van balkons en wandelpaden zodat je de gletsjer vanaf diverse punten kunt zien. Soms hoor je een donderend geluid en dan valt er een stuk ijs naar beneden, wat het meer opdrijft. Maar de grote stukken vallen aan een kant waar wij het niet kunnen zien, maar alleen het geluid al! Aan onze kant vallen er wat kleinere stukken naar beneden. Het weer is prachtig en het is best koud, maar omdat wij onze motorkleding aan hebben merken we er niet heel veel van, behalve hoofd en handen dan. Maar het is goed te doen.
De heenweg was voor Luciën, doorrijden, mooie bochten maken. De terugweg is voor mij, foto’s maken.
Rond een uur of vier zijn we weer terug in het hotel.
We eten in een heel gezellig restaurantje met Bavo, Luc, Hans en Rens. Het restaurant is ingericht met allemaal bij elkaar gezochte prullaria, oud servies, kachels die branden en lekker eten, wat wil je nog meer.

  • 27 November 2013 - 09:57

    Nita:

    Ik moest even bij lezen hoor had een paar dagen niet gekeken, erg druk gehad.

    Maar wat is het allemaal weer prachtig om te lezen en te zien.
    Vooral die laatste foto's bij die gletsjer, prachtig die natuur.
    Ik heb even lang naar die foto's gekeken en me er helemaal in gestort of ik er ook bij was, heerlijk even ontspannen. (beetje vaag maar wel genieten).
    Ook die foto in die spiegel is erg leuk gedaan Marleen.
    Blijft er thuis nog wel wat spannends en moois over om foto's van te maken, je bent nu wel erg verwend he.

    Als William nou zijn best heeft gedaan op het huishouden kan je hem misschien wel inhuren, hihihi.

    Jullie zullen vast wel weer heel erg moeten wennen om dadelijk het dagelijkse leven weer op te pakken.
    Dus genieten nog even hoor, het gaat zo snel allemaal.

    Lieve groetjes van uit het Ambacht.

  • 27 November 2013 - 10:32

    Edwin:

    Gelukkig weer een verslag!
    Leuk om te lezen.
    Zelfs op de foto's is de gletscher indrukwekkend!

    Veel plezier weer!
    Edwin

  • 27 November 2013 - 16:52

    Wim:

    Fantastische foto's. Nu snap ik dat jullie zelfs op een rustdag opnieuw op de motor kruipen. Ik kan mij jouw ontroering goed voorstellen. Groeten, Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luciën en Marleen

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 40848

Voorgaande reizen:

22 November 2014 - 09 December 2014

Van Cabo San Lucas naar LA en verder

16 Oktober 2013 - 04 December 2013

motorreis Zuid Amerika

05 September 2012 - 29 September 2012

motorreis naar Corisca

19 Mei 2012 - 25 Mei 2012

Stedentrip Berlijn

04 Januari 2011 - 27 Januari 2012

rondreis Cuba

01 Oktober 2009 - 15 Oktober 2009

motorreis Noord Vietnam

07 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

cruise Egypte

01 Mei 2008 - 12 Mei 2008

diverse keren naar Californië

01 Oktober 2007 - 16 Augustus 2007

motorreis Himalaya

01 Oktober 2005 - 31 Oktober 2005

Oostkust Australië

01 Mei 2002 - 18 Mei 2002

Motorreis Schotland

Landen bezocht: